Városlista
2025. szeptember 26, péntek - Jusztina

Hírek

2013. Január 26. 05:00, szombat | Külföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Túlmelegedett az akku - megvan a Boeing 787-es hibája?

Túlmelegedett az akku - megvan a Boeing 787-es hibája?

A lítium-ion akkumulátorban bekövetkezett rövidzárlat és túlmelegedés okozta a JAL japán légitársaság Boeing 787-esének január 7-i, bostoni tűzesetét közölte az eseményt vizsgáló hatóság, az amerikai NTSB (National Transportation Safety Board) - írja az ATWOnline-ra hivatkozva az AIRportal.hu.

Deborah Hersman, az NTSB elnöke csütörtöki, Washingtonban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a hiba kezdeti kiváltó okának pontos megállapításához még időre van szüksége az NTSB-nek. Az akkumulátor cellákban kontrollálatlan kémiai reakciók zajlottak le, amely túlmelegedéshez vezetett és ennek következtében a segédhajtómű (APU) indítására szolgáló akkumulátorból olvadt, éghető elektrolit folyt ki - mondta el a vezető.

Még nem volt arra precedens, hogy egy új repülőgéptípus fedélzetén ilyen rövid idő alatt két esetben is tüzet és/vagy füstöt okozott volna egy akkumulátor hiba, ezt az NTSB rendkívül nyugtalanítónak tartja. 'Ez egy nagyon súlyos biztonsági probléma' - jegyezte meg Deborah Hersman, különösen, hogy csődöt mondtak mindazok a többszörözött biztonsági rendszerek, amelyek arra lennének hivatottak, hogy megakadályozzák azt, hogy egy akkumulátor hiba ilyen komoly gondokat okozzon.

Hersman a vizsgálatok időtartamáról nem árult el részleteket, de kifejezte, hogy a JAL 787-es tűzeset kivizsgálása több időt vehet igénybe. Hozzátette: a Dreamliner repülőgépekre vonatkozó, egész világra kiterjedő repülési tilalom feloldására az NTSB-nek nincs joga, azt csak az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) kezdeményezheti.

A Boeing közleményben sajnálkozik

A Boeing tegnap kiadott közleményében ismét kifejezte mély sajnálatát a légitársaságok és az utasok felé a típus leállítása miatt. Az amerikai repülőgépgyár kijelentette, hogy az utasok és a személyzetek biztonsága az elsődleges prioritás számukra és segítik az NTSB, valamint az amerikai és japán hatóságok munkáját a két 787-es esemény kivizsgálását illetően.

A cég több száz fős, mérnökökből és technikai szakértőkből álló csapatokat hozott létre, akik éjt nappá téve dolgoznak a problémák megoldásán annak érdekében, hogy a 787-esek újra a levegőbe emelkedhessenek.

Hozzátették: a biztonsági vizsgálatokra vonatkozó nemzetközi szabályoknak megfelelően, a folyamatok integritásának biztosítása érdekében a gyártó nem kommentálhatja a folyamatban lévő vizsgálatokat.

Közben folytatódnak a típuscserék és halasztások az érintett légitársaságoknál. A JAL, japán légitársaság február 3-ig, dohai székhelyű Qatar Airways pedig egyelőre február 7-ig tolta ki az eredetileg 787-es gépekkel teljesített járatokra vonatkozó típuscseréket.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 26. 07:25, péntek | Külföld

Október elsején életbe lépnek a szerb állami olajtársaság elleni amerikai szankciók

Október elsején életbe lépnek a Szerbiai Kőolajipari Vállalat (NIS) elleni amerikai szankciók, Szerbia nem kapott további haladékot - jelentette ki Aleksandar Vucic szerb elnök csütörtökön New Yorkban.

2025. Szeptember 24. 06:59, szerda | Külföld

NATO-főtitkár: erőteljes lesz a katonai szövetség válasza Oroszország meggondolatlan cselekedeteire

A NATO elítéli az észt légtér orosz megsértését, a katonai szövetség válasza Oroszország meggondolatlan cselekedeteire erőteljes lesz - jelentette ki a NATO-főtitkár Brüsszelben kedden.

2025. Szeptember 24. 06:58, szerda | Külföld

Andrej Babis: a V4-eknek aktívabbnak kellene lenniük a közel-keleti és az ukrajnai konfliktus rendezésének kérdésében

A visegrádi négyeknek aktívabbnak kellene lenniük a közel-keleti és az ukrajnai konfliktus rendezésének kérdésében