Hírek
2012. December 04. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Hogyan hatnak a hirdetések a gyerekkori elhízásra?

Az elhízott gyermekekre sokkal nagyobb hatással vannak az élelmiszer-reklámok, mint egészséges súlyú társaikra - egy új tanulmány szerint ez az egyik oka a gyermekkori elhízás járványméretűvé válásának és folyamatos emelkedésének- írja a Fox News.
Az amerikai Járványügyi-és Megelőzési Központ (CDC) adatai szerint az elhízott 6-11 éves korúak aránya 1980-ról 2008-ra 7-ről 20 százalékra emelkedett. A 12-19 éves korúak között szintén megugrott az elhízottak aránya, ugyanezen időszakot nézve 5-ről 20 százalékra.
Annak megállapítására, hogy a gyerekek hogyan reagálnak az egyes élelmiszer-hirdetésekre, a kutatók funkcionális mágneses rezonancia (fMRI) vizsgálatot vettek igénybe, amely a véráramlás mérését használja az agyi aktivitás mértékének megállapítására.
A kutatásban résztvevő 20 gyereknek 60 ismert élelmiszer reklámtáblát és 60 nem élelmiszerről szóló reklámot mutattak. A gyermekek fele elhízott volt, míg másik fele egészséges testsúlyú.
A kutatók azt találták, hogy az elhízott gyerekeknél az agy jutalmazással összefüggő területe jóval aktívabb volt, mint egészséges súlyú társaiknál azt követően, hogy végignézték az élelmiszer-hirdetéseket. Ezzel szemben az agy önkontrollal társított területe az egészséges súlyúaknál volt jóval aktívabb szemben az elhízott csoporttal.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 28. 09:49, vasárnap | Életmód
A geotermikus energia a magyar zöldgazdaság vezető ereje lehet
Az ország kedvező adottságainak köszönhetően a geotermikus energia a magyar zöldgazdaság vezető ereje lehet - mondta az energiaügyi miniszter a pénteki Budapest Geothermal Energy Summit konferencián.
2025. Szeptember 28. 09:48, vasárnap | Életmód
EM-államtitkár: vidéken is mindenhová elvisszük a nagy sebességű internetet
2025. Szeptember 26. 07:24, péntek | Életmód
AM: kezdődik az Erdők Hete országos rendezvénysorozat
Az idei Erdők Hete programjainak célja az erdők klímavédelemben betöltött szerepének bemutatása a társadalom, és főképp a fiatalok számára
2025. Szeptember 25. 06:56, csütörtök | Életmód
Szallas.hu: Budapest, Eger és Pécs az őszi utazók kedvenc városai
Az őszi belföldi utazások legnépszerűbb úti célja Budapest, Eger és Pécs a Szallas.hu foglalási adatai szerint, a vendégek többsége pedig 2 éjszakás pihenést tervez.