Városlista
2025. szeptember 29, hétfő - Mihály

Hírek

2012. December 04. 05:00, kedd | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Hogyan hatnak a hirdetések a gyerekkori elhízásra?

Hogyan hatnak a hirdetések a gyerekkori elhízásra?

Az elhízott gyermekekre sokkal nagyobb hatással vannak az élelmiszer-reklámok, mint egészséges súlyú társaikra - egy új tanulmány szerint ez az egyik oka a gyermekkori elhízás járványméretűvé válásának és folyamatos emelkedésének- írja a Fox News.

Az amerikai Járványügyi-és Megelőzési Központ (CDC) adatai szerint az elhízott 6-11 éves korúak aránya 1980-ról 2008-ra 7-ről 20 százalékra emelkedett. A 12-19 éves korúak között szintén megugrott az elhízottak aránya, ugyanezen időszakot nézve 5-ről 20 százalékra.

Annak megállapítására, hogy a gyerekek hogyan reagálnak az egyes élelmiszer-hirdetésekre, a kutatók funkcionális mágneses rezonancia (fMRI) vizsgálatot vettek igénybe, amely a véráramlás mérését használja az agyi aktivitás mértékének megállapítására.

A kutatásban résztvevő 20 gyereknek 60 ismert élelmiszer reklámtáblát és 60 nem élelmiszerről szóló reklámot mutattak. A gyermekek fele elhízott volt, míg másik fele egészséges testsúlyú.

A kutatók azt találták, hogy az elhízott gyerekeknél az agy jutalmazással összefüggő területe jóval aktívabb volt, mint egészséges súlyú társaiknál azt követően, hogy végignézték az élelmiszer-hirdetéseket. Ezzel szemben az agy önkontrollal társított területe az egészséges súlyúaknál volt jóval aktívabb szemben az elhízott csoporttal.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 28. 09:49, vasárnap | Életmód

A geotermikus energia a magyar zöldgazdaság vezető ereje lehet

Az ország kedvező adottságainak köszönhetően a geotermikus energia a magyar zöldgazdaság vezető ereje lehet - mondta az energiaügyi miniszter a pénteki Budapest Geothermal Energy Summit konferencián.

2025. Szeptember 26. 07:24, péntek | Életmód

AM: kezdődik az Erdők Hete országos rendezvénysorozat

Az idei Erdők Hete programjainak célja az erdők klímavédelemben betöltött szerepének bemutatása a társadalom, és főképp a fiatalok számára

2025. Szeptember 25. 06:56, csütörtök | Életmód

Szallas.hu: Budapest, Eger és Pécs az őszi utazók kedvenc városai

Az őszi belföldi utazások legnépszerűbb úti célja Budapest, Eger és Pécs a Szallas.hu foglalási adatai szerint, a vendégek többsége pedig 2 éjszakás pihenést tervez.