Hírek
2012. Szeptember 21. 16:58, péntek |
Életmód
Forrás: MTI
Felmérés: mitől félti a szülő leginkább a gyerekét

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.
Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.
Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban.
A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.
A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.
A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata az MTI-vel.
A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 02. 07:09, csütörtök | Életmód
Restaurált állapotban ismét vízen a Szent Jupát
Újra vitorlát bontott a Szent Jupát: 40 év után ismét vízen a földkerülő hajó. Fa Nándor és Gál József vitorlás hajója restaurált, működőképes állapotban várja az érdeklődőket a révfülöpi Cholnoky Jenő Kikötőben.
2025. Október 01. 07:49, szerda | Életmód
Az éjszakai égbolt megfigyelésére hívják a közönséget októberben a csillagászok
Október 2. és 5. között rendezi meg a Nemzetközi Csillagászati Unió (IAU) a 100 óra csillagászat elnevezésű eseménysorozatot, amelyhez a Svábhegyi Csillagvizsgáló több eseménnyel is kapcsolódik.
2025. Október 01. 07:45, szerda | Életmód
AM: rendkívüli támogatásban részesülhetnek a tavaszi fagykárt szenvedett szőlő- és gyümölcstermelők
2025. Szeptember 30. 07:16, kedd | Életmód
A Parno Graszt januárban a Sportarénában lép fel
Eddigi legnagyobb koncertjére készül a Parno Graszt, amely 2026.január 31-én a Papp László Budapest Sportarénában lép fel. Az est során az Aurevoir. is műsort ad.