Hírek
2013. Április 17. 11:54, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.
A médiatanács szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban: csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást.
Emlékeztettek arra, hogy a termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra. A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról - fűzték hozzá.
Közölték, az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát azzal, hogy az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is.
A médiatanács szerint ezáltal a riport - akárcsak egy klasszikus reklám - alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt.
"A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat" - írták. Rámutattak: nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A cégek ilyen célokra a klasszikus hirdetési formát alkalmazhatják.
Közölték azt is, hogy a médiatanács fontosnak tartja az együttműködést az iparág szereplőivel, mert tényleges előrelépés egyedül a partnerségen alapuló stratégiai gondolkodás alapján képzelhető el.
Ennek alapján a médiatanács a termékmegjelenítés részletes szabályait - a szolgáltatókkal egyeztetve - a médiatörvény hatálybalépése után elfogadott ajánlásban tette közzé. A dokumentum célja az, hogy a médiahatóság a piaci szereplők számára kiszámíthatóvá tegye a jogalkalmazói gyakorlatot, megkönnyítse a szolgáltatók számára a jogszabályi előírások betartását és ennek révén hatékonyabban védje a közönség érdekeit - tudatta a médiatanács.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 21. 08:46, vasárnap | Belföld
Nem tudták megnyitni vasárnap reggel a Keleti pályaudvart
A tervezett felújítási munkálatokat maradéktalanul elvégeztük, de a Keleti pályaudvart nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
2025. Szeptember 21. 08:43, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor békemenetet, Magyar Péter nagygyűlést hirdetett október 23-ra
A következő találkozásunk lehetne egy békemenet október 23-án - mondta a miniszterelnök, a Fidesz elnöke szombaton Budapesten, a Digitális polgári körök első országos találkozóján.
2025. Szeptember 20. 09:10, szombat | Belföld
Nyúlhúsfogyasztást népszerűsító kampány indult
2025. Szeptember 20. 09:07, szombat | Belföld
Eltemették Kásler Miklóst Sárváron
Szülővárosában, Sárváron pénteken eltemették Kásler Miklós Széchenyi-díjas onkológust, egyetemi tanárt, volt emberierőforrás-ügyi minisztert, aki életének 76. évében, szeptember 5-én hunyt el.