Városlista
2025. augusztus 21, csütörtök - Sámuel

Hírek

2014. November 28. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Az egyedi karakterrel rendelkező plázákat keresik a vásárlók

Az egyedi karakterrel rendelkező plázákat keresik a vásárlók

Az átlagtól eltérő karakterrel rendelkező bevásárlóközpontok jelenthetik a kitörési lehetőséget a 2010 óta stagnáló budapesti bevásárlóközpont piacon – derül ki az AsiaCenter megbízásából készített elemzésből. A vásárlók számára a legfontosabb tényezők egy bevásárlóközpont választásánál az ár, a tisztaság, a kényelem és a parkolási lehetőségek, de egyre nyitottabbak azokra az üzletközpontokra, melyek profilja eltér a megszokottól.

A magyar kiskereskedelmi központok piaca az elmúlt pár évtizedben jelentős változáson esett át. Míg a bevásárlóközpontok első hulláma inkább a külvárost érintette, addig az urbanizációs folyamatok hatására a második hullámban a belvárosban épültek fel a legnagyobb plázák és kiskereskedelmi központok. A gazdasági válságból kilábalva érdemes újra megnézni, hogyan változott a budapesti üzletközpontok piaca.

Az AsiaCenter megbízásából az App2date által végzett 2014-es elemzés alapján a gazdasági válság kiskereskedelemre gyakorolt hatása miatt 2011-ben csupán hét, 2012 és 2013-ban tíz, míg idén eddig csupán két nagyobb kiskereskedelmi cég nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban. Az elemzésből kiderül, hogy a válságban még fél lábbal benne levő bevásárlóközpontok piacán a rést az olyan, különböző profillal rendelkező kiskereskedelmi központok jelenthetik, mint például az AsiaCenter.

Az App2date felmérése szerint az elmúlt évek vásárlói attitűdjét tekintve három kategóriába sorolhatóak az AsiaCentert látogató vásárlók. Egyrészt a „racionális” vásárlói csoport keresi fel a központot, akinél fontos az ár/érték arány, és hogy jó minőségű termékeket vegyenek, másrészt azok a vásárlók, akiknek számít a jó ajánlat egy-egy termék megvételekor, harmadrészt azok, akiknél a kényelmi szempontok a legfontosabbak: hogy minél gyorsabban és egyszerűbben végezhessenek a bevásárlással. Ugyanakkor az AsiaCenter közel 1500 fő részvételével készült belső vásárlói felméréséből az is világosan látszik, hogy a vevők sokkal nyitottabbak a más kultúrából származó, keleti divattermékekre, mint évekkel ezelőtt.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 20. 08:39, szerda | Belföld

Augusztus 20. - Felvonták a nemzeti lobogót az Országház előtt

Katonai tiszteletadás mellett, Sulyok Tamás köztársasági elnök jelenlétében felvonták Magyarország nemzeti lobogóját az augusztus 20-i állami ünnepen, szerda reggel a Parlament előtti Kossuth Lajos téren.

2025. Augusztus 19. 07:53, kedd | Belföld

Megnövelt férőhellyel és többletjáratokkal készül a MÁV-csoport a nemzeti ünnepre

Megnövelt férőhellyel és többletjáratokkal készül a MÁV-csoport a nemzeti ünnepre - közölte a közlekedési vállalat az MTI-vel hétfőn.

2025. Augusztus 19. 07:51, kedd | Belföld

Kapu Tibor: 45 év után újra megmutattuk a tehetségünket a világnak

Mi, magyarok az ország minden tájáról, különböző intézményekből, különböző hátterekkel és tapasztalattal, de egyező céllal és hivatástudattal elértük azt, hogy 45 év után újra megmutassuk a tehetségünket a világnak

2025. Augusztus 18. 07:57, hétfő | Belföld

Az államtitkár szerint az új lakáshitel árkorlátai megakadályozzák az ingatlanok drágulását

A fix 3 százalékos lakáshitel programjának árkorlátai meg fogják akadályozni az ingatlanok drágulását a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerint.