Városlista
2025. augusztus 28, csütörtök - Ágoston

Hírek

2013. November 07. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A tévéműsorok több mint fele is reklámmal van tele

A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint felében találkozhatunk kereskedelmi üzenettel – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből. Ezerhatszáz márkát népszerűsítettek termékmegjelenéssel a két piacvezető kereskedelmi televízió műsoraiban a reklámblokkokon kívül. Egy-egy márka átlagosan háromszor tűnt fel.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent. Mindkét kereskedelmi tévé műsorkínálatának több mint felében volt termékmegjelenítés: a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Tehát a reklámblokkok mellett az adások többségében további olyan kereskedelmi üzenetekre is számíthat a néző, amelyek tévéműsorokban bukkannak fel.

A TV2-n negyedével többféle termék, azaz 724 különféle áru vagy szolgáltatás került a műsorokba, mint az RTL Klubon, ahol „mindössze” 575 fajta.

A leggyakrabban felbukkanó márka az Update volt, kereken száz esetben, valamennyi a TV2-n volt látható. Az RTL Klubon a szallas.hu márkája bizonyult a legaktívabbnak, amely hatvanszor jelent meg a műsorokban – ez az összesített listán csupán a negyedik helyre volt elég. A Telekom ugyanis 94, az Adidas 76 alkalommal volt jelen a csatornák műsoraiban.

Idén április és június között a tematizált, és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality-kben volt a legtöbb termékelhelyezés. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 28. 07:49, csütörtök | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: egyedülálló új képességgel bővül Magyarország hadereje

Egyedülálló új képességgel bővül Magyarország hadereje - jelentette be a honvédelmi miniszter a Special Operations Craft - Riverine (SOC-R) különleges műveleti folyami naszádok átadásán szerdán Budapesten.

2025. Augusztus 27. 07:58, szerda | Belföld

Navracsics Tibor szerint Magyarországra jönnek az uniós források és jól érzik itt magukat

Magyarországra jönnek az európai uniós források, \"és jól is érzik magukat\" - jelentette ki a közigazgatási és területfejlesztési miniszter a Tolna vármegyei Simontornyán kedden.

2025. Augusztus 27. 07:58, szerda | Belföld

Visit Hungary: a Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre

A Szent István-napi programsorozat 23 százalékkal több vendéget vonzott Budapestre az idén a tavalyihoz képest, augusztus 16. és 20. között 35 százalékkal több belföldi és 20 százalékkal több külföldi turista érkezett a fővárosba